Citat:
Ursprungligen postat av Admirala
Hadde jeg, eller noen andre for den saks skyld, hatt en god løsning på problemet, helt konkret, så ville det vel ikke vært noe problem?
|
Løsningen på problemet er vel kanskje det EU nå jobber hardt for å få til, men det betinger at grekerne selv må bidra?
Citat:
..., hvor selvmordsraten stiger skremmende og stadig flere lider under systemet som er påtvunget dem.
|
Våre svenske naboer (her på Kreta!) fortalte oss i går at selvmordsraten nå var blitt like høy som i Sverige! La oss ha et litt edruelig forhold til tallene?
Citat:
Og hva er et av de nye innsparingstiltakene? Jo, å redusere minstelønnen.
|
SOm du påpeker så er det et av tiltakene. Siden Hellas har euro som sin pengeenhet så er det faktisk den eneste måten å "devaluere" på. Alternativt hadde de kunnet skrive sin egen valuta (tidligere dracma) som igjen hadde betydd at denne var tilsvarende mindre verdt. Noe av problemer er med andre ord at Hellas ikke skulle ha gått inn i pengeunionen, men beholdt sin drachma, men da kan jeg love deg at det eksempelvis hadde vært langt mellom nyere europeiske og japanske biler her, og også langt mellom ex-pats med hus her!
[quote=Admirala;264772]
Jeg synes det er trist, meget trist, at det er som det er her nå, men samtidig er jeg trygg på at om et til to år så vil tingene igjen gå den riktige veien, men det forutsetter at alle her tar et kraftig oppgjør med seg selv, sine holdninger og krav og bretter opp armene. Det er ingen vei utenom, og så kan man gjerne si dessverre! Muligens også heldigvis for å få en bedre fremtid på sikt.