Ämne: All inclusive
Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-28, 23:54
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: All inclusive

Jag har alltid varit en stor motståndare till AI, mest för att det utmärglar samhällen som många redan beskrivit här. I somras bodde vi i Maleme utanför Chania, där är det mycket AI men finns ändå några tavernor men det är väl inte en plats som lockar med den bästa maten (även om det säkert finns bra mat där också).
Hur som helst så började vi vår luffartur på ett medelstort hotell (runt 70 rum) i Maleme för att sedan åka runt på Kreta och bo i bl.a. Paleochora.
Som avslut på resan åkte vi tillbaka till samma hotell som vi började på i Maleme. Vi visste vad de serverade i sin restaurang och för (jag tror det var) 30€ per dag fick vi köpa upp oss från frukost till AI (2 vuxna, 2 barn). Vi tyckte att detta var en bra avslutning på turen och slappade dessa dagar även om vi var en sväng in till Platanias och käkade lunch en av dagarna. Maten var väl inte ö-världens bästa men vi äter inte alltid den godaste maten hemma heller. Däremot så vet vi att pengarna hamnade på Kreta, hotellägaren bodde i Chania och hela hans familj var synliga på hotellet. Vi fick en skön avslutning på resan och kunde konstatera att dessa tre dagar var ungefär lagom länge att äta på samma ställe, jag kan tänka mej att göra samma sak igen på någon annan ö men däremot vet jag många öar där jag aldrig skulle göra likadant.
Vi som reste var alltså två vuxna med tjejer på 2 och 5 år, vi har åkt runt bland öarna varje år sedan 1995.

Mvh Janérik

Senast redigerad av Janérik den 2012-01-28 klockan 23:55. Anledning: Tyrckfel
Svara med citat