Ämne: All inclusive
Visa ett inlägg
  #45  
Gammal 2012-01-28, 21:59
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: All inclusive

Jo, det argumenteres for AI for da har man koll på utgifter til mat siden man har så sultne barn etter hva jeg har oppfattet. Velger man AI så har man vel da tatt fra seg selv noe av den gleden som ligger i å reise, nemlig å se seg rundt, prøve lokale steder og mat siden man allerede har betalt for maten på det stedet man bor. Hvis man spiser andre steder så blir jo det som å betale for maten to ganger?

Har selv reist på AI, kun en gang og det var på Club Med i Phuket. Veldig bra for de fire dagene vi var der, men jeg kommer ikke til å velge den varianten igjen av grunner som jeg har nevnt i flere innlegg her.

Andre står helt fritt til å gjøre sine valg, men synes det kan være greit å være klar over de negative konsekvenser dette har for de lokale tavernaer, og i ytterste konsekvens så blir det bare slike AI til slutt hvor den lokale befolkning kommer på "besøk" for å vise seg frem i sine nasjonaldrakter og synge sine lokale sanger. Det vil minne meg om "grisefester" i Spania på 70/80-tallet, turisme på sitt aller værste, etter mitt syn!


Långa arbetsdagar, låga löner och dåliga arbetsförhållanden är priset
lokalbefolkningen kan få betala för västerlänningarnas all-inclusive semester.


Teksten er hentet fra en rapport skrevet av Annika Andersson, Pamela Olsson, Tina Ornstein
Kandidatuppsats
VT 08

Lunds Universitet

Senast redigerad av mouche den 2012-01-28 klockan 22:06.
Svara med citat