Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-24, 14:07
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Planering/Färjor!?

Hej igen Dennis,
Som para poli nämner så är en dagsutflykt med båt något du absolut ska göra. Jag vill också rekommendera att du gör ett dagsbesök på Kimolos, alltså utöver lunchen man gör med utflyktsbåten. Då tar du färjan ifrån Pollonia och har du vespa så är det ett perfekt sätt att ta sig runt på denna lilla ö. Ät lunch uppe i chora och bada vid någon eller några av de fina stränderna. Det är verkligen fint!
På Naxos ligger ju stränderna på rad. Ju längre bort från Naxos stad ju bättre blir dom tycker jag. Här rekommenderar jag att ni kanske hyr bil en eller ett par dagar för att åka upp i bergsbyarna. Det finns mycket att läsa här på forumet om Naxos så läs på! Sedan tycker jag att ni gör rätt i att bo i Naxos stad. Där kan man irra omkring i gränderna hur länge som helst och man hittar ständigt nya saker. Jättemysigt är det både på dagen och kvällen. Tavernor finns det gott om och jag gillar bäst att sitta i någon gränd på kvällen och äta för att sedan gå ner i hamnen och ta "efterrätt". Utmed vattnet finns det annars flera stycken tavernor och en som jag absolut kan rekommendera är Dolphins som har riktigt god grekisk mat.
Lycka till med planeringen!
//maji
Svara med citat