Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-15, 13:11
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Charter till Ikaria 2012

När jag var på Samos 1990 (har bestämt för mig att jag åkte med Atlasresor) var det några tappra själar som skulle åka vidare till en ö som hägrade i fjärran - Ikaria. Jag måste erkänna att då hade jag inte den koll som jag idag har på den grekiska ö-kartan, men namnet på ön blev kvar i minnet i alla fall. Nåja, 2002 var det äntligen dags för ett preminärbesök och sedan dess är det vår "måste-ö" .

Letade även fram Vings lilla resekatalog från 1996 när de hade Ikaria som resmål i sitt koncept Small World. (Mmm, den som spar han har .) Då gick färjan tydligen endast till Agios Kirikos för det står att transfern skulle ta 1½ timme. Man hade tre boenden i Armenistis att välja på, Messakti Village, Armena Inn och Cavos Bay.

För den som väljer Ikaria som charterresmål denna sommar kan det ju kanske vara bra att veta att senaste årens färjetur till Samos med "livlinan" Nissos Mykonos har inneburit tidig uppstigning då färjan går vid typ 03.30 på morgonkvisten. Det nämner inte Fritidsresor så mycket om.

Celbe
Svara med citat