Hei Emma!
Jeg har heller ikke bodd i Kissamos - bare vært på besøk et par ganger, senest i sommer. Jeg er enig i at det er fint ved strandpromenaden, men ellers synes jeg byen er nokså kjedelig, og beboerne er ikke så vennlige som de er andre steder på Kreta (men kanskje jeg bare har vært uheldig!). Det fins også mye finere strender andre steder.
Jeg var også på dagstur til Paleochora i sommer. Veldig trivelig liten by med en flott sandstrand på vestsiden, men det blåste ganske mye den dagen, så de fleste som ville sole seg og bade lå på steinstranden på østsiden, og der var det veldig trangt om plassen!
Selv bodde vi i Georgioupolis for andre gang, en stor landsby som jeg varmt anbefaler. Georgioupolis har en god del turister, men det føles aldri "overfullt", og det er alltid mange grekere der om kveldene. Landsbyen har en del butikker og mange trivelige restauranter, og best av alt: beboerne er VELDIG hyggelige. Delen av stranden ved promenaden er liten og trang, men det er mulig å gå lenger østover og finne en plass med lite folk. Du kan lese mer om Georgioupolis her:
http://georgioupoli.net/georgioupoli_gb.htm