Birgitta nog får vi ihop en dm här också om vi skrapar men det ihållande regnet som pågick hela fredagen tärde hårt på snön som inte var så riklig innan. Alla vägar, gång och cykelvägar, skottade uppfarter etc är bara. I terräng dvs där det inte är drivor lyser gräset igenom så någon dm är det inte kanske Sikeå har haft mindre regn. Den lilla snö som finns är som den hårdaste skare där grästuvorna lyser igenom. Igår var det ca 3 minusgrader och idag är det närmare nollan men lite på minus än. På vår lokatidnings hemsida
www.vk.se finns en liten artikel om smultron i mellansverige och storm i nordnorge och norra Sverige.
Julmaten har alltid varit varierad i mitt hem med många alternativa rätter men numera när jag firar hos barnen blir det mer traditionellt av någon underlig anledning. Under deras uppväxt var grekisk sallad och ofta en fetaostpaj samt broccoligratäng givna inslag på julbordet. Kalixlöjrommen gillar jag att lägga på ägghalvor med en klick cream fresh. Den goda getosten jag hade med igår var det nog mest jag och det äldsta barnbarnet fyraåringen som njöt mest av. Vi hade finsk kålrotslåda igår som en av rätterna och den passade otroligt bra till skinkan. På Kreta har ni väl alla möjligheter att hitta god mat och goda ostar. Visst finns det mataffärer i Paleochora om tavernorna har begränsat utbud. Tyckte att ni nämnde det i något inlägg. Har ni tillgång till utegrill där ni bor så ni kan grilla en lammkotlett och lite härliga grönsaker?
Eva