Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-19, 17:49
Delfis avatar
Delfi Delfi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Shopping i Athen

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Har även Exarchia rustats upp? Min grekisklärare som är från Aten och nu har flyttat hem igen varnade alltid för den stadsdelen. Dottern sa att det var slummigt där när hon läste i Aten och hon var glad över att inte bo i det området.

Eva

Jag vet inte hur det varit innan, men jag bodde där för ett litet tag sen och stormtrivdes! Underbara kvarter, påminner lite om mina gamla hemkvarter, Möllevången i Malmö... Samma sköna atmosfär, gemytliga folkliv, mycket studenter, kul musik- och kulturliv, "alternativt" (ja, det beror ju såklart på vad man gillar!). Och många bra restauranger.
Det enda negativa var den trista droghandeln runt Exarchiatorget som man inte kunde undgå att se och ibland - som en extra krydda - ungdomskravaller. Men jag kände mig trots allt trygg. Och det rörde sig alltid mycket folk ute på gatorna. Polisen började dessutom med regelbundna razzior i samma veva som jag flyttade därifrån. (Så de sociala problem flyttades väl bara nån annanstans, tyvärr....)
Gillar man rock förresten ska man absolut gå till Underground, rockklubben/baren i ena hörnet av torget. Trevligt ställe!
Hälsningar AK
Svara med citat