Jag har tältat i Grekland dock för 15 år sen, jag och gubben var runt med Mc på fastlandet och öarna. Tycker det var toppen. Vi hade ett 3 manna tält och såg alltid till att hamna på gräs och under något som skuggade, men visst blev det varmt man sov inte bort halva dagen ialla fall. På IOS tex slog vi aldrig upp tältet utan där sov vi på luftmadrasserna under tak, Och vem bryr sig om kök etc man lagar ju inte sin mat själv utan äter ute..... På morgonen köpte man färskt bröd och pålägg etc vilket de flesta Campingar hade! Huvudsaken är att det är rent på toa och dusch, ingenstans upplevde jag de som nått problem. En annan pöäng är att man lär ju känna hur mycket folk som helst från hela världen och en del har vi fortfarande kontakt med. På Mykonos bodde vi en bit från Campingen och tältade bakom en taverna just vid stranden, fricamping är förbjudet men det är inget som hindrar bara man frågar men framförallt skall man känna att det är ok ( säkert) Vi var runt i 2 månader och har minnen för livet. Nu dock med 3 barn skulle jag inte tälta

Men som sagt en del campingar hyr ju även ut husvagn, stugor etc.
Ha en bra resa
Hälsningar Camilla