Visa ett inlägg
  #71  
Gammal 2011-11-04, 12:40
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Grekiska krisen

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nä det är just det att om man skriver något med en gapflabb-smiley efter så TROR man ju att läsare förstår att man skämtar, men det går ju inte alltid fram och då misstolkas man!
Jag tycker att förre medlemmen Peters inlägg var ett bra exempel på detta om jag nu får skriva så utan att misstolkas. Han hade ofta en till synes rå /skämtsam ton i inläggen men med många smileys för att förstärka eller ta udden av uttryck och jag tror att hans inlägg ofta feltolkades för vi uppfattar det skrivna så olika. Det är därför jättesvårt just nu i de trådar som handlar om detta svåra ämne om Greklandsekonomi att skriva utan att missförstås...

Lissi - som säkert också missförstås just nu
Akkurat sånn er det, man tror at leseren forstår om det følger med en gapflabb . Og du har rett, Peter var dyktig i så måte. Som norsk, som slett ikke alltid forstår det som skrives her; ordmening, fraser, ordtak, humor og ironi på svensk etc, er det hjelp på veien med smileys. Men i disse tider, opphetede diskusjoner, mye alvor og lite skjemt, kan det som skrives lett mistolkes. Eller overfortolkes .