Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Alla få väl ha vilken färg man vill på galsögonen.
Jag tror det var Hellen som inbjudit dottern till en av sina grekiska vänner att komma och bo hos dom för att studera. Det tycker jag var ett väldigt fint initiativ.
Själv har jag inga grekiska vänner eller bekanta som behöver min hjäp än de är hyfsat välbeställda trots allt så om jag reser till Grekland gör jag det av helt egoistiska skäl och inte som någon form av välgörenhet.
Skänker pengar gör jag till organisationer som Läkare utan gränser och Amnesty.
Eva
|
Jag har inte uppfattat att det är någon här som reser till Grekland som någon form av välgörenhet. Tänk vad spännande att vi tolkar så olika.
Jag är övertygad om att alla kan tänka själva och fatta egna beslut om vilka resmål man vill till och varför?
Själv tänker jag väldigt egoistiskt när det gäller min semester. Jag tror inte att någon behöver en "klapp på huvudet", allra minst Grekerna

.
Att jag har oroats över andras beslut handlar inte om att jag tycker att de har gjort fel val, utan att jag själv har oroats om jag ska besluta mig för att åka till Grekland i sommar eller inte.
Nu har jag i alla fall bestämt mig för att åka och jag hoppas att det blir en härlig semester som turist i Grekland och att det inte blir såmycket av strejker och annat tråkigt.
/Lena