Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-01, 17:36
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hot mot turister från Tyskland

Jag tycker inte att allt som händer i Grekland nu är ett dugg spännande, jag tycker det är mycket obehagligt och skrämmande! För grekerna!
Skit samma med våra semestrar! Vi har älskat att besöka Grekland nu i många år och älskat de vänliga människor vi mött, men vi börjar tappa lusten.

Vi bekymrar oss för hur det ska gå i Grekland, men inte för våran skull – vi kan ju bara stanna hemma. Även de som har beställt sina resor redan BEHÖVER ju inte resa om det känns olustigt (själva har vi tyvärr varit tvungna att avbeställa flera resor till Grekland av olika anledningar och lever lyckligt vidare ändå).

Mer än en gång har vi upplevt att man talat tyska till oss i Grekland, kanske har man svårt att höra skillnad på danska och tyska, och vi har dessutom också, som Kimmen, ett tyskklingande efternamn – har aldrig tänkt på att det kunde ha konsekvenser som vi här läser om.

Vi bekymrar oss för hur det ska utveckla sig och hur det ska gå för grekerna, men inte vill vi resa till ett Grekland där vi ska gå och känna obehag och oroa oss för vad man nu kan hitta på. Bara flygledarnas sätt att spela med musklerna de senaste veckorna var missbruk av deras makt.

Jag är rädd att det här kommer att få allvarliga konsekvenser för grekerna. De har fått erbjudande om ett stödpaket och de talar om att ha en folkomröstning om huruvida de ska ta emot paketet! Grekerna är stolta, det vet vi, men de måste väl också förstå, att de inte har något alternativ och så länge de inte har något alternativ, så har de inget att rösta om.

Jag är rädd att den lilla gumman i bussen kommer att få allt för många säten för sig själv framöver, men hon ska ändå vara glad om inte Merkel beslutar sig för att ha en folkomröstning om tyskarna tycker att de ska ge stödet till grekerna!

Vi kommer i alla fall inte att beställa några biljetter till Grekland så länge situationen ser ut som den gör! Onödig oro hela vintern, bättre att vänta och se... och undertiden håller vi tummarna för att grekerna fattar de bästa besluten för grekerna!
Svara med citat