Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-30, 18:08
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Utflyktsmål - Hur Det Blev

Visst har greker fått det tuffare, inte tu tal om saken och om man ska jämföra med grekens plånbok så har det blivit dyrt här...och för min plånbok är det dyrare än det var för x antal år sen..
MEN
När JAG nu jämför matpriser här mot Sverige jämför jag med min egen plånbok, inte med grekens och jag jämför med de priser jag betalar för det jag köper här, mot vad (jag minns att) det kostar i Sverige.
OCH
Vad jag reagerade mot i Erix berättelse var att han sa att maten är DUBBELT så dyr här än i Sverige, men om man kan äta en middagsbuffé för 10 euro/pers så blir det helt orimligt att maten är dubbelt så dyr som i Sverige. Jag tror nog att restaurangägare kan ha särskilda priser hos diverse leverantörer, men ganska många handlar i samma köttaffär som jag (De kan ha speciell prisrabatt även där), men tillbaka till det omöjliga påståendet...maten är inte dubbelt så dyr här som i Sverige! Om det vore så skulle jag nog flytta tillbaka till Sverige, för då skulle jag inte klara mig här, men jag klarar mig bättre här än i Sverige!

Citat:
Ursprungligen postat av Erix Visa inlägg
Maten, i alla fall på turistorter, är närmare dubbelt så dyr som i Sverige, så bor man med självhushåll i två veckor så kan kostnaderna dra iväg ganska rejält. Middagsbuffe på hotellet för 10 EUR/pers var ett hyfsat alternativ, men då faller ju hela idén med att ”klara sig själv” genom att botanisera bland lokala delikatesser. För vår del slutade det med en kompromiss...
E & L
Yanna - som nyss ätit ris med kyckling i curry för 1 euro
Svara med citat