Citat:
Ursprungligen postat av Erix
Slutligen – vi trivdes bra på Kreta, där människorna är vänliga och solen skiner, men det lär ändå dröja innan vi återvänder hit. Det har helt enkelt blivit för dyrt i förhållande till vad man kan få för pengarna på andra platser. Jag hoppas verkligen att det grekiska folket rider ut stormen – det förtjänar de.
E & L
|
Jag vill inte ifrågasätta din ståndpunkt bara våghalsigt påstå att det finns åtminstone två kriterier hur man väljer resmål. Det första är att man vill uppleva nya saker och förhoppningsvis billigt, det andra som jag själv inte uppskattade förrän min levnadskamrat ställde mig mot väggen dvs att det kanske finns en djupare dimension att uppskatta när man kommer flera gånger till samma ställe och lär känna individerna. Min i ungdomen oroliga själ har funnit frid på Kreta där som du själv säger funnit gästvänlighet. Jag hoppas fler får uppleva känslan av att efter en lång arbetsam vinter komma tillbaka till samma ställe på Kreta och mötas av en tavernaägare som glädjefullt brister ut i svårbegriplig engelska (dock ej i samma utsträckning som jag i grekiska) "Oh my God" när vi återkommit.