Hej!
Jag har ingen erfarenhet av Skiathos och kan därför inte jämföra, men dela med mig av lite erfarenheter från Naxos kan jag däremot. Fördelen med Naxos är att den ön har nästan allt och kan tillfredställa både barnfamiljer, vandrare, badare (med och utan kläder), naturmuppar, och sandstrandsälskare. Hur det är på håll-i gångsidan vet jag inte, men tror helt spontant att det inte är förstavalet om man vill ha ett hektiskt nöjesliv. Vill man däremot äta gott och relativt billigt, sitta och trivas på nån bar/taverna och bara ha det bra finns många godbitar på Naxos.
I själva staden finns massor av sevärdheter, hamnen, restauranger och affärer och en skaplig strand. Vill man ha en kanonstrand är det enklast att ta sig till Agia Anna där stranden är km-lång och omgivningarna lugnare. Mellan stan och Ag. Anna finns också Ag. Prokopios med bra strand och justa omgivningar.
Eftersom Naxos är stor finns möjligheter att ta sig runt ön och hitta nästan orörda stränder och fina små byar både här och där. Kort sagt,

en toppenö för de allra flesta!!
Kanske vi ses i sommar, själv åker jag dit på midsommardan!!