Ämne: Prags hjärta
Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-18, 04:49
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Prags hjärta

Då är man tillbaka från Prag. Kan bara instämma med andra här. En härlig stad! Vi hann med de viktigaste sevärdheterna och bara gick och gick. En underbar stad att just gå i. Jag har inte varit så förtjust i stora städer de senaste åren eftersom jag lätt blir stressad av all trafik, larm och mycket folk. Men det var inte något problem med detta i Prag där det fanns så många bilfria områden. Visst var det mycket turister men inte så farligt att det störde. Det fanns så många fina och vackra hus så man fick titta uppåt hela tiden.
Ölet var gott förstås och maten rejäl. Fick en ny favoritdryck också, "Becherovka", lite som Jägermeister men inte så söt med en god pepparkakssmak i slutet. Värmde gott efter en dag ute på stan. Vädret var soligt men lite kyligt. Det gick att ta en öl ute om man hittade en solig plats. Vi bodde på Hotel Salvator som var helt trevligt och centralt beläget bredvid shoppingcentret "Palladium". Enda negativa är att vi fick känslan av att det kan vara ett lite kyligt hotell på vintern.
Men en toppenstad alltså, dit reser jag gärna på nytt!

/ Anne
Svara med citat