....jag läste att det fanns en smartphone som var lite mer robust och klarade av lite vatten.Den heter Motorola Defy och jag hittade en till ok pris (ca 1700 pix) på Ebay.co.uk.
Nu var/är den bunden till T-mobile, men iallafall är den en liten go nalle,fast jag ännu inte s.a.s öppnat den, rootat heter det ju på Android-språk.
Hursomhelst, så gick jag in på en svensk sida för Androider, som heter Swedroid.se och där finns det ett forum för varje nalle. Där skrevs det om dittan och duttan och tonen är bra och trevlig och folk delar med sej av tips. Jag skrev och undrade om det fanns nån Androidfantom som eventuellt kunde hjälpa mej att roota nallen och pigga upp den lite.
Och jag fick svar och har nu skickat iväg nallen till den snälle snubben. Motorola Defy kan kompletteras med ett micro sd-kort upp till 32 GB och det finns batterier från standard 1600 mah upp till 3500, fast då får man med en annan baksida, för det stora batteriet gör nallen lite tjockare....
Den har dessutom gorilla-glas, ett glas som är hårdare och mindre känsligt för repor, fast jag har en plastfilm över iallafall. Skarpa bilder blir det på den och nu ser jag fram emot att få den uppgraderad och lite överklockad och sen ska jag ta och leta bland alla tusentals roliga appar, t.ex hade jag en bra stäm-app i min tidigare ZTE Blade, den var bra att ha när man ska stämma instrumenten....
Och som föregående postare säger: visst är det en liten fickdator med många fler funktioner än en vanlig telefon, som jag nu förresten fick leta fram och nu använder i väntan på min Motorola.......