Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-12, 08:58
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Fra Peloponnes til Egina.....

Så hyggelig, Kari

Jeg har også bare dagsutfluktserfaring med Egina, og det var en trivelig dagsutflukt, men jeg vet ikke akkurat om jeg ville vært der en uke - men så er jeg ganske rastløs av meg, strandliv står ikke på toppen av ønskelista. Methana er jo også en fin halvøy, det går jo an å tilbringe et par dager der, leie bil og utforske det unike vulkanske landskapet.
Søker du på gtp.gr får du opp forbindelsene mellom Methana og Egina, sommerrutene ligger fremdeles ute. Har ikke reist denne strekningen selv, min Egina-utflukt var fra Pireus.

Kanskje Poros også er verd å tenke på? Hovedstaden er iallfall veldig fin, synes jeg. Til Poros kommer man seg med buss Nafplio - Galatas, og det går båter over det smale sundet til Poros hele tiden.

Vil også nevne at Pegasus Cruises har jevnlige dagsutflukter fra Tolo til Hydra, Spetses og Poros, og man kan avtale med dem å bare dra én vei, eller reise ut en dag og hjem en annen dag. Sier dette fordi det er mange muligheter å få seg et øyopphold fra Nafplio-området, kommer jo an på hva slags ferie/opplevelser datteren din + familen ønsker seg.
Svara med citat