Vad som ska hända med Grekland i fortsättningen är den stora frågan. EU och IMF har ju på den senaste tiden bara skjutit upp på alla beslut. Ruvar de månne på något annat än stödpaket på stödpaket? Man tycker ju att de måste göra det. De första bankerna har ju redan fallit och det är väl ganska klart att vi snart har en bankkris i Europa. Sen är det bara frågan on hur allvarlig krisen kommer att bli. Konsumtionen har i alla fall redan påverkats på grund av att folk har blivit försiktiga så vi drabbas alla vare sig vi bor i Grekland eller övriga Europa. Men vad ska grekerna göra. Alltid när man frågar "folket på gatan" så skyller de allt på politikerna. De är skurkar, tar själv alla pengar, inget ger de folket osv. Hur de har tänkt gå framåt med den mentaliteten vet jag inte. Det finns för all del orsak att skylla på politikerna, men som många gånger sagts här på forumet så är nog inte folket på gatan oskyldigt heller. Men hur ska de framåt härifrån? Man skulle tro att det skulle finnas en bra grogrund för helt nya politiska partier, finns det såna? Det är ju trots allt grekerna själv som måste bygga om landet på nytt och då måste man göra annat också än bara strejka och väsnas på gatan. Tycker synd om ungdomarna i Grekland och förresten synd om ungdomarna i övriga Europa också, gäller också för mitt hemland Finland. Det är ingen bra värld vi håller på att lämna dem. Och tänk så bra den kunde vara om vi inte trott att man kan skuldsätta sig hur som helst. För att inte tala om allt onödigt krig och elände i världen. Men nä, nu spårar jag ju ut snart....
/ Anne