Ämne: Vilket liv...
Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-07, 11:44
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Vilket liv...

Tack, det var en utmärkt nattsömn i natt. En strålande vacker dag idag. Det sägs att vi ska få regn till helgen. Är man klok så drar man in saker under tak, för här är det inte såna där stillsamma regn som i Norden, utan häftiga och stormiga, kanske kortvariga.

Jag passade på att tömma en kompostlåda och gav en rejäl hink var av svart mylla till träd och buskar. Kommer det regn nu så blir det bra.

Klippte också en massa förväxta grenar och rotskott från grannens jasminbuske och vildvuxna pelargoner (med grannens belåtna bifall ) som nu fyller den tömda kompostlådan, klippta i småbitar med min älsklingssekatör. Med detta kan jag varva annat komposterbart. Det känns bra att kunna göra jord av blast och skal och sånt. Det längtade jag efter alla år vi bodde i hyreshus i stan i Sverige.

Så fick jag en hälsning från en holländsk väninna som har en servering, per e-mail- att det finns massor av turister fortfarande, klättrare, att Kalymnos räknas som världens bästa klättringsområde- och det talar jag gärna om för Kalimeras läsare, säkert finns det någon i kretsen som gillar climbing.
Svara med citat