Sv: Första gången till Parga
Men Hallå Gym? E de semester? För mig är Parga ett perfekt ställe att med appostlahästarna kan utforska omgivningarna. Varför inte ta en promenad upp till Agia? Det är en väldigt mysig by, b.la. finns där en taverna som heter "Oasis" ! Sonen Giannis styr och ställer numera. Fadern får hålla sig i bakgrunden och grilla sina lamm! Ta sen en Taxi hem (Giannis fixar det).
Parga har hur mycket som helst att erbjuda för dom som är offensiva och gillar utmaningar!
Sen kan man ju hyra bil och åka norrut till Zagoria-området. Jag lovar.... Här finns ett genuint Grekland. Visserligen en fd. avfolkningsbygd, men numera flyttar dom bättre bemedlade Grekerna tillbaka. Dom renoverar och fixar . Det blir sommarbostäder i sina gamla hembygder. Tänk er att bo ett par nätter i ett av dom där "stenhusen" som finns i området Zagoria! I Pappiljon finns det "Rooms For Rent" för ett hyggligt pris av ca:30-35euro. Det är ett Grekland jag vill ha på näthinnan, när man skall genomlida höst&vinter i Svergie. mvh Tom
|