Citat:
Ursprungligen postat av Admirala
Dette er jeg så utrolig lei av å høre! Det er da slett ikke slik at alle grekere har brukt langt mer enn de har tjent.
|
Det finnes helt sikkert en masse unntak, men som nasjon har de uten tvil levd over evne, bevisene er åpenbare og tydelig. Et annet stort problem er den lave skattemoralen som i praksis betyr at det jukses og fuskes over en lav sko og sågar lar offentlig ansatte seg bestikke med konsekvens at en del av de som er ansatt for å få skattepenger inn ender med å oppnå det motsatte, men får til seg selv.
Den meget uheldige utviklinger her startet med medlemskapet i EU, innføring av Euro og plutselig tilgang til lån som i stor grad har gått til forbrukskjøp som bl.a. dyre biler.
Like det, eller ikke, men det er ikke langt mellom grekere jeg snakker med her som kan fortelle om dette.
Hva synes du ellers om det jeg skrev med hensyn til pensjon, pensjonsalder og den sutringen som nå skjer?
Jeg er ikke ute etter å "ta" noen, bygger sågar hus her akkurat nå og således alt å tjene på at det ryddes opp i uholdbare tilstander.
Det skjer betydelig endringer her mht skatt, skatteobjekter og innkreving av disse, og vi vil merke en meget betydelig økning i våre årlige utgifter, ikke minst som følge av endringene i eiendomsskatt. Dessverre, en helt nødvendig endring.