Torsdag 15 - Fredag 16 sept
Var nedraknare tycks ha stannat pa 14 timmar 36 minuter och 13 sekunder ...... men det gor absolut inget eftersom verkligheten dessbattre inte stannat, utan vi ar nu sedan igar ater pa Karpathos
Tack for halsningen Zappa!
Efter nattlig biltur som gick smidigt trots mycket regn kom vi fram till Landvetter och hade tur med regnuppehall vid avlastning och promenad fran parkering. Kom till incheck ganska exakt 2 tim fore avgang. Dar hade man redan oppnat och vi hade tur igen ... ingen ko! (hahaha det blir ju heltokigt att lasa detta nar tangentbordet saknar tre sista bokstaverna i alfabetet, men jag lovar det ar annu varre att skriva!)
Gott om tid saledes for den traditionsenliga starten pa varje flygsemesterresa
..... for mig Macka, Pilsner och en liten Gammeldansk
..... for Birgit Macka och Kaffe
sen ar det bara att njuta av att semestern har borjat.
Efter fin flygresa med mycket trevlig bemanning och god och riktigt varm (vilket jag gillar) mat landade vi pa soligt Karpathos med sedvanlig vind, 15 sekundmeter, till alla vindsurfares gladje. Oj vilken fart de har pa bradan nar de fraser fram over vattnet.
Boendet ungefar vad vi forvantade oss. Mycket enkelt, men rent. 50 m fran strandkanten och med harlig utsikt over Pigadiabukten fran var balkong.
Efter incheck gingo vi ut for att avnjuta resans forsta lunch pa Karpathos.
Greksallad, Saganaki, Tzatziki, Retsina, Ouzo och Vatten. Mums!
Vid aftonens middag fortsatte vi att beta av en del abstinens. Da blev det dags for Kalamares och efter maten bjods det pa vattenmelon. Medan Birgit sippade pa det sista av sin retsina avnjot jag en annan favorit ... Grekkaffe utan socker. Redan att lukta pa det tycker jag ar gott, men Birgit brukar foraktfullt pasta att lukten snarare ar att hanfora till sur disktrasa. Vi har samma smak om mycket men inte om det.
Idag, fredag, avnjots god frukost och darefter har vi medelst 20 min bussfard tagit oss en skon dag pa Amopi. Flera kallor har havdat att det i vattnet ar 27-28 grader, vilket tycks stamma. Daremot tror jag att uppgiften om att vi mitt pa dagen igar hade 35 grader i skuggan ar nog c:a 5 grader i overkant. Men oavsett .... detta ar vader som passar oss.
Far se var vi intar middag ikvall. Kanske gar vi for att aterse Minos och Manolis pa Mikes. Kanske sedan annu en dag pa Amopi imorgon for att sedan overga till scooter-transport kommande dagar till Achata, Apella och Kyra Panagia.
Hoppas kunna titta inom har nagra ganger per vecka och beratta om fortsatta upplevelser pa ett soligt och harligt Karpathos.
Ha det gott!

Mats