Satt idag och funderade på allt jag saknar från Grekland nu när man är hemma i höst-sverige. Jag saknar så KLART min fästman och de vänner jag fått!

Och maten tänker vi ju så klart alla på! Finns ju inget som är som grekisk mat. Jag saknar den hemmagjorda maten som dom gör. Lyckas aldrig själv få till en riktig moussaka

*gett upp* Jag saknar också tomaterna när dom är sådär riktigt mogna. Men...om man tänker bortom maten, vad saknar man då?
För mig är det allt möjligt. T.ex. så kan jag sakna duken på bordet!

Inte för att det är särskilt snyggt alla gånger men det ger en mysig känsla. Själv har jag sällan en stor duk på bordet. Sitta och äta med händerna och doppa färskt bröd i sallad och olivolja! Dessutom saknar jag att se alla hantverk längs gatorna som handvävda dukar och tyger. Saknar att gå längs upplysta gator på kvällarna och se människor i alla åldrar vara ute. Lime och citronträden.... T.o.m syrsorna i träden!

Ja, och mycket mer!
Vad saknar ni?
Sen kanske det finns saker ni kan vara utan också? Som t.ex.? För mig är det alla dessa vildhundar t.ex.
Sen började jag tänka tvärtom... vad för saker skulle jag sakna från Sverige om jag bodde där. Standarden utan tvekan. Men sen skulle jag nog klara mig att se själva Stockholm två gånger om året, det räcker! Till midsommar och julen.