Sv: aegean blue vacations
Vi är ytterligare ett par som gick på "bluffen" under vår semester i Rethymnon. I början kändes det ganska bra, men när vi kom hem och insåg vad en flygstol i själva verket skulle kunna kosta, samt alla konstigheter runt RCI och att man inte vet vilka veckor man får började vi tvivla. Hittade som tur var detta forum och hann få iväg ett rekommenderat brev (efter kontakt med Konsument Europa). Vi vägrade betala någon handpenning så har inte behövt kräva tillbaka några pengar. Däremot fick vi en betalningsplan som vi skulle följa. Har någon annan fått en sådan? Självklart har Aegean blue ringt och sagt att det inte går att annullera kontraktet. Har hänvisat dem till de gällande reglerna enligt Konsument Europa. Har i mitt brev krävt en bekräftelse på uppsägningen, men har inte fått någon sådan än. Om det någonsin kommer... Vad gäller cd-skivan som följde med så satte vi den i datorn, och det finns då lite diverse intressant material om bestämmelser och liknande samt bilder från hotellen. Förhoppningsvis får vi alla igenom våra hävningar av kontrakten utan att terroriseras av Aegean blue, men jag förbehåller mig försiktigt optimistisk, även om den ena som ringde sade att de knappast skulle komma och ringa på dörren... Får se vad som händer, lycka till alla!
|