Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-28, 13:41
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010
Standard Sv: Fråga till Greklandsbor - brådskande

Tack for all intressant information och diskussion. Yannas snabba meddelande gjorde att jag snabbt kunde klara upp med nye hyresvarden att vi forst maste till skattekontoret (som jag nu hittat efter tips av Wardakis) Nu hittar jag battre och battre bade i Chania och i byrakratin

Jag kunde flytta in i fredags men utan el. Imorgon ska vi till skattekontoret och sedan elverket. Om det skulle vara sa att nagon far for sig att fraga vad jag gor har och om jag har ekonomi, sa kan ju min van hyresvarden i alla fall intyga att jag har ordnat boende .
Det ar i alla fall en bra familj jag kommit till. Farmor och farfar finns alltid dar och tillga och fraga om det ar nagot , och varden (sonsonen) ar mycket noga och forklarar allt flera ganger om , sa att man maste lunga honom. Han kande till att skattekontoret har stangt onsdag och fredag (for vanliga manniskor), han hjalpte mig med transporten av mobler. Ar nykterist och har familj och bra jobb (inom polisen)

I Sverige - nar det var feodalt - kunde ett namn innehalla information om tre generationer, exv. Lars Ols' Lars Larsson (Lars med fadern Lars och farfar Oluf)

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Faderns namn har inget med det "feodala" samhället att göra utan uppges för att klargöra till vilken familj man tillhör. I ett samhälle där flera i familjen har exakt samma namn underlättar det särskiljandet av personer som saknar det vanliga svenska personnumret, i de fall faderns yrke behöver uppges kan det bero på att man har ett vanligt förekommande efternamn. I "min" familj har flera misstag uppstått pg a att min sambo och en
av hans kusiner har samma namn och deras respektive fäder även de har samma namn, fädernas yrke särskiljer personerna precis som mödrarnas namn.

//Kikh, som klarat sig med grekiskt skattekonto (AFM) och bägge föräldrarnas namn...
Svara med citat