Hej!
Vi var på Kreta i början av juli i år och tyvärr så tecknade även vi ett kontrakt med ABV och RCI. Ett erbjudande om 1 + 6 veckors vistelse på "lyx"-anläggningar runt om i världen. Vi fick även med en DVD-skiva som skulle visa de olika anläggningarna vi hade att välja mellan på Kreta eller Rhodos. När vi kom hem och tittade på den, var den tom! (Är det flera som fått denna DVD?) Då blev vi minst sagt misstänksamma och började söka om ABV på nätet. Vi hittade då detta forum och kunde läsa om er som blivit utsatta för samma sak.
Vi skickade direkt in rekommenderade brev både till Kreta och till Aten där vi hänvisade till vår ångerrätt och krävde tillbaka vår "depsitionsavgift" som dom inte heller hade rätt att ta. Detta inom de två ångerveckor som det tidigare skrivits här om. Vi kontaktade även Konsument Europa och har fått ett ärendenummer där.
Hittills har vi bara fått tillbaka ett mottagningsbevis från de rek. breven, det går dock inte att se om det är från Kreta eller Aten.
För ett par dagar sedan ringde en av dom vi träffade på Kreta och hävdade att vi inte har rätt att ångra oss. Han erbjöd oss i stället att ta ett alternativ med färre veckor! Vi stog dock på oss och hänvisade till ångerrätten.
Nu undrar jag, vad är det man ska göra och varför ska man kontakta sin bank?
Tack till alla som skriver sina historier och tillvägagångssätt här! Ni är ett stort stöd!