Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-14, 17:08
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Märklig händelse på hotel Triton

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Nu har Cryssi Akti hamnat på min egen lista över ställen jag inte ska resa till. Vill ha riktiga tavernor inom promenadavstånd och gärna en traditionell ouzeria. Gärna lite grekiskt vardagsliv med lokalbefolkning även om en ort får vara liten.

Vad gör ni på dagarna om det inte finns några bytorg och tavernor att sitta på? Älskar att sitta och titta på det som sker på orten eller se båtarna lägga till som i exempelvis Katapola där det kommer in en del intressanta segelbåtar. Gillar också att sitta på en strandtaverna med tårna i sanden och njuta av lite bergste, yoghurt med honung och några oliver.

Eva
Det blir inte mycket sittande på bytavernor på dagarna eftersom vi har barn på 4 resp. 6 år. Dagen kan se ut såhär: Stranden på för- eller eftermiddag där vi badar, bygger sandslott, spelar spel, äter glass, hyr kanske en trampbåt, letar reda på ett ställe att äta lunch på, resten av dagen i poolen, och på rummet där vi läser och pysslar. På kvällen åker vi ofta in till Chania och äter på någon av de fantastiska restaurangerna som finns där. Har besökt Chania i så många års tid att många restaurangägare känner igen oss, en del har fått för sig att vi BOR på Kreta :-) :-)
Vi hyr alltid bil så det blir turer till andra orter/byar/stränder. I år till exempel var vi tre dagar i Paleochora, underbart ställe, även om vårt boende var si sådär.
Det är klart att resorna såg lite annorlunda ut innan vi fick barn, och vi hade en annan syn på vad som är ett bra resmål. Samma gäller de gånger vi åker utomlands utan barn. Vi har rest till Grekland varje år i 20 års tid, jag har även bott i Grekland vid två tillfällen, så jag har sett nästan alla hörn av Grekland - och måste säga att jag tycker Kreta passar oss ypperligt så som familjesituationen är just nu.
/Outi
Svara med citat