Sv: Märklig händelse på hotel Triton
Man har så olika önskemål om semester och vad man vill göra så det går väl aldrig att jämföra...Jag vill ha OLIKA upplevelser på olika resor, även till Grekland. Vill jag ha enbart lugn och ro och bara träffa lokalbefolkning då reser jag off-season till min ö....Vill jag se mycket folk och ha stadsliv då blir det Aten eller som nu Rethymno. Där finns ju alltid saker att göra...Jag är övertygad om att det går att finna lugn och ro och mysiga ställen på precis ALLA resmål i Grekland och har alltid gjort det också.
För 20 år sen var det jätteviktigt för mig med bra strand, med strandbar att äta lunch på och det gjorde inte ett skvatt att hotellet var fullt med svenskar för vi skötte oss själva. Precis som vi gör nu också. Men nu vill vi absolut INTE ligga vid stranden utan vill strosa runt och promenera så då är det andra resmål som gäller. Jag tror inte alls att man ska tro att det inte finns pärlor på chartertäta resmål för det FINNS det!
Lissi - som bara hört gott om Cryssi Akti, men har aldrig varit där. Bara i Agia Marina och Platanias, trevliga de med!
|