Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-11, 08:48
svenberg svenberg är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011
Standard Sv: aegean blue vacations

Hej Pust!
Du ska inte behöva skicka med mottagningsbevis, det viktiga är att det är rekommenderat egentligen (inget måste heller) men ett rekommenderat måste ju signeras för att överhuvudtaget kunna fås ta emot (vet inte dock inte hur hårda postmännen på öarna är med detta..).
Jag gjorde ju dock misstaget att skicka rekommenderat med mottagningsbevis direkt till företaget och inte ett namn ovanför namnet - det innebar att en firmatecknare måste åka och hämta ut brevet, alternativt någon med fullmakt. Men de fick ju åtminstone båda breven (Athen + Rhodos).

Jag håller med både dig och KE när det gäller att det är över 1 år, men om ABV kan förklara sig ur att det INTE är 1 år - det är ju då det inte gäller längre. Men samtidigt, om det är just 1 år som gör att ABV faller (och inte ångerrätten i sig t.ex. att vi inte blivit informerade att vi KAN ångra oss även om dom säger att vi inte får det, och att man skriver på att man inte kan det..) så kan de ju komma förbi lagarna ändå..

Som jag sagt tidigare, ABV har ett bra koncept, jag gillar det men vi har 2 barn och vi reser inte speciellt ofta utomlands så vi tjänar ingenting på detta. Att de sedan har, vad jag och många med mig, jävligt aggressiva metoder för att saluföra sig och sedan bli hjärntvättade - det är på alla sätt ifrågasättbart.. Men den bollen har vi ju redan gått igenom
Svara med citat