Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-02, 13:53
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Lothiarika \ Lardos och St. James Hotell

Tänk vad upplevelser kan vara olika. För 6 eller 7 året i rad åker vi nu till älskade James hotell. Det är som att åka hem.

Helen som städar har blivit vår goda vän, likaså Popi i receptionen, George, George, Yannis, Robert mfl i baren väntar oss varje år. Å så Dimitrios/James som numera har en bar uppe i stan.

Älskar lugnet mot hetska Rhodos stad. Där räcker det med ett endagsbesök till våra vänner där.

Vi bor alltid i marknivå, då vi upplever att de rummen är svalare än de över mark.

Bil hyr vi av Yannis. Det brukar bli en tripp till stan och en tripp till Sianna.

Några kvällar i Lardos, många kvällar på Periklis restaurang 75 m från hotellet hos Riitsa och Joanna med föräldrar. I år ska vi vara vågade och ta oss till Pefkos för första gången. Sen blir det Lindos någon kväll.

Hotel Evita brukar ha bra fart på sina kareoke-kvällar, men som sagt vi bor under marken så vi störs inte så mycket, ljudet går liksom uppåt.

Det jag kan hålla med om är den sk underhållningen på grillkvällen. Om det är samma man som var där i fjol så var han inte varken bra eller rolig. Men i goda vänners umgänge (för av någon konstig anledning får vi alltid nya vänner för livet när i är på James Hotel) kan man genomlida honom. Maten är väl god, George brukar stå större delen av dagen och grilla den lilla grisen med kärlek. Men kvaliten kan säkert skifta, så är det ju med mat.

Nu åker vi igen, två veckor på hårda sängar på James Hotel. Men jag har med mig en liten extra madrass så i år ska jag nog klara mig fint

Visst är det väl märkligt vad vi kan tycka olika och jag tycker det är bra att alla åsikter kommer fram. Jag har här lagt en liten motpol ifall någon vill väga för o emot någon gång. Synd att ni inte fick uppleva det James som vi fallit så för. Vi är James-sjuka 50 veckor om året liksom.

PS Vi har också får beskärda del av erfarenhet av hotell. 1 månads bilresa på 800 mil genom USA gav oss många hotellrum, typ 28 st. Vissa var riktigt äckliga andra var superfina.

Senast redigerad av Mysan den 2011-08-02 klockan 14:00.
Svara med citat