Ämne
:
Hyperabstinens
Visa ett inlägg
#
10
2011-07-31, 09:24
Buckskin
Reg.datum: jun 2006
Sv: Hyperabstinens
Tack för alla vänliga ord.
Du har helt rätt Hestia, det var mitt första besök på ön. Även om Skiathos fortfarande är nummer ett för mig så var Naxos en pärla den med. Bara att gå vilse i gränderna kring borgen var ett nöje i sig. Utomhuskonserterna som de anordnar där var också en riktigt trevlig upplevelse. Jag är en sann älskare av sandstränder så jag måste säga att Plaka var den bästa stranden även om Saint George beach var utmärkt för att vara en stadsstrand. När det gäller restaurangerna och tavernorna så gick jag rätt mycket efter de rekommendationer jag hittade här på Kalimera så jag kan säga att jag bara åt god mat
Skulle jag välja någon så gillade jag Meltemi och ett litet gyrosställe som jag inte kommer ihåg namnet på. Det ligger på vägen från torget ner mot hamnen, på vänster sida strax innan butiken som luktar grekisk ost. Slutsatsen är att jag gärna kommer att återvända, kanske i en kombination med Amorgos (med Skopan då
). Vem vet vilka greklandsturer framtiden bär
@Berra och bopia: Oj vad avundsjuk jag blir på att ni har era resor kvar. Passa på njut så mycket ni kan av detta fantastiska land och ha det riktigt skönt. Jag får väl helt enkelt börja att planera för nästa år istället
@Hellen: Ja Karpathos är underbar den med, bara tanken på Kyra Panagia gör mig varm inombords. Det är väl just det som är grejen. Alla öar har sin charm och sin speciella sak som sätter sig i hjärtat
Ha det gott greklandsvänner!
Buckskin
Visa allmän profil
Skicka ett privat meddelande till Buckskin
Hitta alla inlägg av Buckskin