Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Så skönt....När vi återvände till Parga efter 10 år så hade det ju hänt mycket även om faktiskt väldigt mycket av charmen satt kvar ändå.
Skopelos by, vid återbesök 2006 efter 8 år, kände jag knappt igen....Hamnpromenaden helt annorlunda med hästdroskor..  Alla vackra hantverksbutiker och konstgallerier borta ....
Patmos efter 18 år var tack och lov nästan sig likt!! Men där är ju väldigt hårt reglerat hur det får byggas...
Nu vågar jag nästan inte åka tillbaks till öar jag var på för länge sen, för hur skulle Paros se ut jämfört med 1995?? Kalymnos jämfört med 1996?? Fast Pothia skulle jag nog gilla även nu...
Visst är det väl märkligt att man tänker så för förändringar ÄR ju annars oftast av godo....varför reagerar man så annorlunda när ens genuina pärlor i Grekland förändras??  
Är det åldern??
Lissi - 60+
|
Jag fick samma feeling när jag körde in i Agia Marina på Kreta 2007. Besöket innan var 1988. Jag skulle leta efter "sistaminutenhotellet" jag bodde på i 2veckor då.... joråsåatt..... he,he... det gick inte alls

...
Ålder? Hmm... kanske? Men jag tror tyvärr inte att tiden står stilla överallt i Grekland heller

....
Conny - 40+