Citat:
Ursprungligen postat av lasslax
Jo, som sagt tennisbanan var inte användbar, och vi orkade inte släpa oss till M.Gialios för att se om det går bättre där - vi bara gav upp. Delvis pga värmen.
Vi prövade också stranden i Skala, som var stenigt i vattnet, men det var klart och rent. Sen på Lxsoury sidan en som jag inte lyckades memorera något med Megali L... med rödbrun sand.
Vid Mediterrane försökte jag hyra stolar och parasoll, men så fort jag börjde lägga mina grejer på solbädden sprang en fet gubbe fram från byggnaden bakom och förklarade att det var reserverat. På min fråga svarade han att alla är reserverade för hotellets gäster. Så vi badade där, för vattnet var skönt och låggrunt som passade min dam väl, men sen klättrade över stenarna och parkerade oss på Antonio beach, 25 meter längre bort.
Visst är strändena publika, men solstolarna verkar vara i privat ägo.
Sammanfattningsvis kan jag säga att om man önskar en lugn och solig semester med värme och goda badmöjligheter, då är nog Kefalonia ett mycket bra val.
|
Hej!
Den mest kända stranden runt Lixouri är stranden Xi. Den har rödaktig sand.
Det var mycket märkligt detta med Mediterranee´s strand, hur kunde de över huvud taget veta att ni inte bodde på hotellet?
Vi bodde som sagt inte på hotellet, men allt funkade som på vilken strand som helst. En keps och solglasögonförsedd kvinna kom och tog betalt samt önskade oss en trevlig dag varje gång vi var där. Vi såg även fler människor som kom "utifrån" och slog sig ned på stranden.
På Anthony´s beach var det också ok. Du nämnde tjejen, som jobbade där, Alexandra. Hon utförde även grekisk dans på den lilla tavernan när vi var där och spisade lunch

...
Det är alltid underbart att vistats på Kefalonia
//Conny