Sv: Fräscha erfarenheter
Hej!
Jag gick förbi tennisbanan vid hotell M ett antal ggr. Och den såg milt uttryckt mycket medioker ut, på gränsen att få kallas för tennisbana? Jag tyckte att den bakom Makris Gialos såg lite bättre ut.
Ang restaurang Aqua Marina så har vi varit där en gång, egentligen 2ggr då det var både första och sista. Det var 2008 och maten och servicen var överlägset det sämsta jag upplevt i Grekland under de senaste 10 åren. Vad jag inte fattar är hur stället fortfarande kan finnas kvar? Men det kan ju bero på att de slukar många boende på hotellen nedanför. Lorenzo och Mediterranee ex.vis.
Ang stränder så badade vi inte mer än ett par ggr på Makris Gialos i år. Det var ganska rörigt där faktiskt. Men vi betade av flera stränder vi aldrig badat på i stället, både i Lassi och söderut.
En sak jag måste bestrida gäller stranden vid hotell Mediterranee. Den stranden passade oss perfekt med vår 5-åring. Hon kunde gå ner själv i det långgrunda vattnet. Vi hyrde solstolar & parasoll där totalt 4ggr på 2v. Det kostade 6 euro. (Enda stranden som var billigare var Kalamia beach som kostade 5,5 Euro).
Alla stränder i Grekland är publika, såvida någon ej har köpt hela ön, (ex.vis Scorpios). Vi besökte även hotell Blue Rocks lilla fina strand som heter Vrashinari beach. Där måste man passera förbi alla bungalows mm. Men det var helt ok. Vi hade tom med oss eget parasoll. (Alla sängar var upptagna).
//Conny
|