Ämne: Vilken ö?
Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-24, 19:26
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009
Standard Sv: Vilken ö?

Citat:
Ursprungligen postat av Johanh Visa inlägg
Hej!
HAr suttit nu och kollat och läst vad folk skrivit om sina resor. Själv så sitter jag och min sambo och försöker bestämma oss till vilken ö vi ska åka till.
Så jag skulle vara tacksam om jag kunde få hjälp på traven vart man ska åka. Vi är ute efter ett ställe med sol & bad, bra mat. Vill inte komma till ett "party" ställe men samtidigt lite rörelse.

//J
Ta en resa till Samos, huvudstad Vathi och boende Anthemis Apatments. Apollo har resor dit. Vi har varit där senaste 6 somrar, (har sökt den perfekta ställen sedan 1990 i Grekland, och 2006 hittade vi det) visserligen efter första år flyger vi via Athen och bokar direkt och betalar direkt. Till Gangou-beach 250 m, Maria Simos supermarket 200 m, till centrum ca. 1,5 km. Ingen turistgetho, på starnden 50/50 turister/lokala, god mat i alla tavernor i Vathi. En sak skall man tänka, service är inte bygt för turister, alla butiker är stängda på söndagar, på tisdag, torsdag och fredag kväll har en del butiker öppet på kvällen 18-20/21 under högsäsong. Vill ni ha lite "music club" så finns det också på vägen från staden till Anthemis. Och det finns ju en del fina barer/cafe på stransgatan. Far ni dit kan jag rekommender taverna Rakolemadiko och tavernan bredvid på gågatan.
Svara med citat