Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-21, 21:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Det regnar och är kallt!

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Jag vet inte hur många år du har kvar att jobba, och det verkar ju verkligt galet att se fram emot pensionen om man är ung! Men om du kan se det som en realistisk plan, så stå ut, jobba på, för tiden ramlar iväg!

Ja, tiden ramlar verkligen iväg! Men det är härligt tycker jag och jag våndas icke att bli äldre...inte en sekund. Så länge man har hälsan och kan röra sig obehindrat så är det gott...och tänk, nu kan jag i vinter säga"Nu är det sista vintern jag jobbar, nu är det sista våren osv....." Även om pensionen blir så mycket bättre om jag jobbar 3-4 år till så VILL jag inte....Maken är redan pensionär och efter 2012 vill även jag leva dagarna som jag /vi vill...kunna ta en flygstol med en dags varsel...kanske stanna en månad i Grekland, kanske bila lika länge i Portugal osv. Inte, som jag gör nu börja jobbet kl 6 eller 6.30..känner att jag är alldeles för trött för det.
När jag väl är pensionär så kanske jag inte alls vll resa, men jag får sova så länge jag vill på morgonen i alla fall...

Jag avundas INTE mina unga kollegor på jobbet med 20-40 år kvar till pensionen men å andra sidan avundas ju de inte heller mig..

Lissi
Svara med citat