Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-20, 14:20
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Prisbilden på Kefalonia?

Hej!

Jag kom nyss hem från Kefalonia och Lassi, som jag besökt mycket regelbundet under hela 2000-talet. Priserna hade inte höjts nämnvärt sen 2009, när jag var på ön senast. Det enda som var dyrare var ju tyvärr starkdrickat .
Dyrt är det väl var man än handlar i Grekland, det gäller bara att planera rätt på plats.
Det är supersvårt att beräkna en reskassa. Ska man hyra bil, ska man åka på utflykter, hur mycket ska man köpa med sig hem etc...Vi brukar ha en summa pengar på kontot, och det brukar räcka. Om inte så har vi alltid reserver med oss. Frukost intas alltid på hotellet och lunch & middag ute. Kostnaden varierar mycket. Till lunch, 2 stora Mythos med 2 hamburgare el omelette el Gr.sallad el dyl kostade ca 10-12 Euro. Det finns naturligtvis dyrare mat.
Till middag, 2 grekiska maträtter med lokalt vin samt en förrätt med öl samt nån läsk, 25-35 Euro. Det beror ju helt på vad och var man äter. Detta var bara ett exempel.
Billigaste strandtavernan finner man på Kalamia beach. 1 fruktsallad, 1 Greksallad samt 2 stora Mythos & 1 läsk kostade bara 11.50. 2 solstolar med parasoll kostade 5.50. Det man får på köpet är en del "puffar" med sumpgas som kommer från andra sidan bukten, åt hotell Lassi till ... Mysig strand annars..

//Conny
Svara med citat