Visa ett inlägg
  #53  
Gammal 2011-07-19, 14:30
svenberg svenberg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 21
Standard Sv: aegean blue vacations

Hon ringde tillbaka rätt snabbt!
Hon fortsätter att hävda att jag inte kan ångra mitt köp.. Jag ringde till min kontakt på Konsument Europa (KE) och förklarade att jag inte vet vad jag ska göra längre, och som han sagt tidigare så ska de driva mitt fall vidare.

Så nu samlar jag ihop det han bett mig om, och ska eposta de inskannade dokumenten till honom så tar dom detta vidare. Han berättade att han hade flera ärenden mot Agean just nu - kan det vara någon av er måntro?

Jag har inte varit i kontakt med banken ännu om att få återbetalt mina pengar, trodde någonstans att Aegean skulle gå med på att häva mitt avtal och sedan betala tillbaka. Eftersom de fortfarande står på sig så har de självklart inte betalat ut något heller - KE rekommenderade mig att kontakta banken snarast och berätta hur det ligger till.

Min kontakt hos Aegean proppsar på att de följer alla lagar, vilkor och direktiv. Dum som jag var så tänkte jag inte på att säga att om dom gjorde det, så hade dom inte fått ta betalt i förskott. Under samtalet med ABC så frågade jag om jag kunde få numret till huvudkontoret eftersom det inte gick att resonera med henne, men då började hon vackla lite. Jag sa att jag kunde ta fram numret själv (hade det redan framme) och läste upp numret för henne och frågade om det stämde. Då sa hon direkt att det är henne jag ska prata med, och ingen annan..

Vi får se, jag hoppas att KE kan hjälpa mig. Enligt dom så ska jag ju ha lagen på min sida men det skulle inte förvåna mig om det finns något kryphål någonstans
Svara med citat