Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-19, 11:32
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Ett inlägg i debatten...

Agda, jeg siterer fra artikkelen jeg linket til over:

OECD-tall viser at den gjennomsnittlige greker pensjonerer seg i en alder av 61,9 år, 0,1 år etter tyskerne. Grekerne jobber også langt flere timer og har mindre ferie.

Selv kjenner jeg grekere som jobber selv om de er 70, men ingen som har pensjonert seg som 55-åringer, jeg har venner som jobber 42 timer i uka, inkludert høytider som jul og påske, og ferie tar de når det passer arbeidsgiveren.

Så ja, grekere er forskjellige, akkurat som nordmenn og svensker er det, men jeg stoler mer på OECD enn dine og mine erfaringer med de tross alt få grekere vi har møtt i våre liv

Uansett oppfatter jeg ikke at tråden handler om hvorvidt statistikker lyver eller ei. Synes Yannas "Ali, Mohammad och Alraschid"-innlegg er mer aktuelt. Hadde hun postet det her i fullt alvor ville hun blitt stemplet som rasist, og for alt jeg vet blitt kastet ut av forumet. Tankevekkende!

"Man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv," skrev Arnulf Øverland i diktet "Europa brenner". Synes det passet godt i denne tråden, jeg.

Senast redigerad av Admirala den 2011-07-19 klockan 11:40. Anledning: Tillegg
Svara med citat