Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-16, 08:55
Kritsabo Kritsabo är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010
Standard Ytterligare ett litet kåseri ...

Not a rose garden
Nyss hemkommen från lokala discot, och överlevt, kan jag berätta att livet på Östra sidan inte är en dans på rosor.
Hustrun som har ett grymt rykte som dancing queen, blev i inledningen av kvällen utmanövrerad av discoägaren att sitta bakom en krukvariant av olivträd som skymde fullmånen vilket inte bådade gott för min karriär som fuskdansare. Här är jag tvungen att förklara för våra yngre medlemmar att discot inte är digitaliserat utan fullmånen ses i realtid från takterrassen, mao inte i källaren via 3D LCD- skärm. Under hustruns specialitet ”twistlåtar” kontrollerar jag om ledkapslarna kan behålla sitt ursprungliga läge.
Vi har alltid en tävling med den lokala discjockeyn om han spelar VÅR låt så att kvällens dans kan inledas eller om vi måste genomlida en M Jacksonlåt först (i värsta fall spelar han ett 2 timmars potpurri av ABBA- låtar som om någon normal svensk skulle bli inspirerad av detta, da…). Nåväl, jag shakade mig igenom travestin ”It´s raining men” innan jockeyn som vanligt låtsades bli överraskad att vi var där, hallå... Halvvägs genom natten, där den i förhållande till mig 2 år yngre dicoägaren pekat på hustrun med laserpenna (tydligen nyuppfunnet av grekerna 10 år efter resten av världen), började de latinska låtarna sätta känslorna i svallning. Min favoritartist Gloria E´Stefan fyllde dansgolvet (7,5 x 6,3 m, kontrollmätt av certifierad civilingenjör) och som vanligt upptäckte ett par yngre tjejer hustruns dansförmåga så att jag slapp ur hennes kritiska blickfång. Jag upphör aldrig att förvånas att en - - årig kvinna kan få 20+ tjejer att bokstavligen dansa efter hennes pipa. Greker och mellan/nordeuropeer filmade/fotade med mobiltelefoner denna uråldriga ritual, där hustrun var medelpunkt, till dess jag som hennes agent bryskt satte stopp för gratisdokumentationen som förmodligen annars hamnat på U-tube innan gryningen. Nåväl, nu är det ytterligare 6 dygn till dess detta upprepas (grekerna undrar alltid varför vi nordbor måste schemalägga allting) och jag hoppas min inre yoga hjälper mig att återanpassas.

Från Östra sidan,
Signing off,
NanoNano.

Senast redigerad av Kritsabo den 2011-07-16 klockan 09:28.
Svara med citat