Ämne: Dött forum?
Visa ett inlägg
  #25  
Gammal 2011-07-09, 17:26
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Dött forum?

Jag går fortfarande in och läser på Kalimera då och då, trots att jag är nöjd över att inte ha någon Greklandsresa planerad inom närmaste framtid och överlycklig över att njuta av den svenska sommaren. Men skriver inte så mycket, eftersom jag inte har särskilt mycket att komma med just nu.

Förmodligen har det blivit lite tyst och "locket på" efter den förra ekonomisk-kris-diskussionen, den som slutade med att en (?) medlem blev utesluten. Jag uppfattar det som att det förekom illvilliga inlägg och spydigheter där. Möjligen är jag överkänslig och "ser"/läser in elaka sarkasmer. Det är nog så att precis som i verkliga livet har man olika toleransnivå, är olika rak och olika mycket inlindad.

På jobbet, där jag känner mina kolleger, haglar sarkasmerna utan att jag tar illa vid mig (men vi kan också vara öppna och tala rakt och allvarligt), men i skrift är jag (hoppas jag) försiktigare och förväntar mig att andra också ska vara det. (Hehe , bara mitt eget beteende jag kan påverka)

Det här forumet är, i stort sett och oftast, bra. Jag hittade en liknande Spanien-sajt, men där tar det evigheter inte någon svarar på inlägg, oftast är det någon av de som driver sajten. Inte alls lika mycket diskussion och levande inlägg som här.

En sak som jag tänkt på och som gör mig förvirrad är när medlemmar har ett alias och undertecknar med sitt riktiga namn...

Lite intressant att det bildas en "kultur" i sådana här forum. När man kommer in som ny fattar man inte riktigt "reglerna", frågar de där uttjatade frågorna för tusende gången och blir hänvisad till tidigare inlägg. Och nu gör jag själv likadant: "Se tidigare inlägg."

Aina
Svara med citat