Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-02, 12:43
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Vad känner ni andra Greklandstokiga? :)

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Jättetack för din information Louisa, jag tror bara du gjort en tankevurpa där i slutet .
Vi får ingenting gratis
Godnatt!
Jag trodde att ni skulle forsta vad jag menade, men jag formulerade mig val fel da. Jag menade att i Sverige sa betalar skatten for en massa grejer sa som undervisning tex. I Grekland dar man inte betalar sa mycket skatt ar det saker som man maste betala extra. Bada landerna betalar pa sina satt. Jag kommenterade bara det att grekerna som manga sager betalar mindre skatt an svenskar och folk i andra lander, men de har ocksa storre utgifter.

Sen tycker jag inte att skolorna och sjukhusen ar daliga i Sverige. Det tycker man ju kanske nar man bor i Sverige och nar jag bodde dar sa sa jag ocksa sa. Men nar man flyttar utomlands sa forstar man hur bra de egentligen var och vissa saker hade man tagit alldeles for givet. Bara det med skolmat anser jag numer vara en lyx. Men nar jag gick i skolan sa klagade jag bara pa den.

Nej Annron nat alternativ till sparpaketet finns inte. Det var darfor som det rostades igenom. Forutom att som jag sa sa tycker folket att politiker som stulit och de stora skattesmitarna ska betala. Men det ar ju lattare sagt an gjort.. Sa vi far bara hoppas pa att sparpaketet ska hjalpa ekonomin.