Hej Uffex!
Jag har aldrig bott pa Iris hotel men for lange sen hade jag en gammal flamma som jobbade dar..

Hotellet var ganska litet men det verkade vara helt ok, det var rent och sa. Men jag kan tyvarr inte ge detaljer. Det ar gangavstand till Afandou byn. Det ligger ganska strategiskt till eftersom det ar nara bade till stan och till alla bra strander.
Lindos ar jattefint och jag tycker verkligen att du ska besoka det igen men pa kvallen for guds skull. Pa kvallen ar det underbart och det finns manga bra och trevliga restauranger pa hustaken med harlig utsikt over byn som man kan ga till och som har jattegod mat.
Gamla stan har tyvarr fortfarande sina irriterande inkastare..Men jag tycker inte att det ska hindra er fran att besoka gamla stan.
Strander finns det manga och det ar bara att valja och vraka. Jag tycker att det ar jattebra att ni har hyrt bil. De storsta stranderna ar Tsambika som ar fin, Faliraki som ar finare an vad ryktet sager, och Afandou som ar en stenstrand. Afandou ar ett bra alternativ om man tycker om att vara for sig sjalv da stranden ar stor och den ar bara organiserad pa vissa omraden.
Men det finns massa andra strander. Ju langre soderut man aker desto battre tycker jag. De ar lite lugnare och inte lika stora. Jag sager det till dig som trivs battre pa mindre oar som du sager.
Nar det galler mat finns det ocksa hur manga restauranger och tavernor som helst. Eftersom du kommer ha bil sa tycker jag att du ska utforska alla sma byar som Rodos har, dar har de ocksa de basta tavernorna och det ar mycket billigare!
Jag tror att Rodos har nagot at alla sa jag tror att du kommer trivas bra. Ha en skon semester!