Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-30, 17:14
Andriotissas avatar
Andriotissa Andriotissa är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Sv: Vad känner ni andra Greklandstokiga? :)

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Jag har följt med mycket via live-tv och dom som kastar sten och tänder eld på bilar mm är mest unga killar. Skulle inte förvåna mig om det är samma människor som ställer till oreda på fotbollsmatcher. Något alternativ till stålbadet har jag inte hört talas om. Nu får vi göra det vi kan för att hjälpa grekerna=välja Grekland när vi ska ut och resa. Och se till att vi får kvitton på det vi sätter sprätt på. Jag har tex aldrig fått ett kvitto på någon hyra trots att jag bott där sammanlagt ett par år, har iofs inte frågat efter något heller.
Gunilla
Ja, vad känner vi. Jag håller med allt som Wardakis/Gunilla skriver.

Jag vill tillägga detta. Alla greker har någon gång låtit bli att betala moms. Alla är mer eller mindre skyldiga till en gemensam skatteflykt men det är politikerna som under många många år har låtit bli att stoppa denna skatteflykt därav underskottet samt såklart korruption, anställningar inom den statliga sektorn för deras släktingar (en av 10 arbetar inom staten!) osv osv.

Tråkigt att polisen som försöker göra vad de är tillsagda (rätt eller fel det får man avgöra själv) och riskerar sina liv på Syntagmatorget för cirka 800 Euro i månaden alltid skall få skäll och otacksamhet av politikerna och folket som de försöker skydda.

Det finns mycket att skriva om detta ämne men jag är förstås besviken på Grekerna som inte är patrioter då de säljer sitt eget land för egen vinning. Ingen har brytt sig om att alla försöker undgå att betala skatt och nu har vi resultatet.

Jag älskar Grekland och är mycket ledsen för hur de har misskött sitt land.

Siv