Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-29, 12:14
Annwi Annwi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Sv: Naxos i sep-11

Alla tre öarna är fina, tycker bäst om Naxos, men Naoussa på Paros kommer inte långt efter, lite mer internationellt än Naxos som är fullt av Skandinaver. Antiparos är också bra, men där kan finnas mycket mygg. På Antiparos tycker jag bäst om stranden Souros, men kommer inte ihåg om den är så barnvänlig. Annars finns det fullt av barnvänliga stränder på ön.

På Naxos har vi bott på Panos pension, bra studios, men små, ligger nära stranden i Naxos stad samt på Antonys, fina studios också nära stranden i Naxos stad. Dessutom nära centrum. men med en 2,5-åring skulle jag också bo vid Agia Anna eller Agios Prokopios.

På Paros har vi bara bott i Naoussa, som jag tycker väldigt mycket om. Vi bodde på Zanneta´s House (googla), max 10 minuter att gå ner till hamnen och max 5 minuter ner till stranden Anargiri. Den stranden är helt okej, absolut inte den bästa, men duger bra. De finaste stränderna åker man badbåt till.
Vi hyrde också bil och åkte runt ön, många jättefina stränder!
En väninna har bott på Villa Katerina i Parikia och var nöjd med det boendet. De har pool, barnvänligt, dessutom bra pris.

Anne
Svara med citat