Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-25, 16:47
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Lördag 25 Juni. Chania

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
I samband med notan har vi överallt fått en flaska med Raki, ofta i kombination med något sött bakverk. Bakverket ok, men Rakin??

Enligt vårt förmenande är detta flygfotogen, en rent rysansvärd brygd som därtill är principiellt odrickbar.
Jag tror bestämt Arne svänger med vinden.
Vi som varit med länge i detta forum kan säkert komma ihåg att Arne för några år sedan benämnde Metaxa som flygfotogen, jag tror också han tyckte att det vore ett bra medel att tvätta cykelkedjan med. Högre upp i denna tråd har Arne skrivit att han vid ett tillfälle beställt in en Metaxa och njutit av drycken. Nu har han i stället valt att skriva ner den förträffliga drycken Raki, få se hur länge det räcker innan vi i hans reseberättelse kan se honom välja den taverna som erbjuder största mängd Raki "on the house" efter maten.
Men för övrigt så är det rent fantastiskt att följa er resa i forumet, det känns lite orättvist att jag på måndag åter måste ha väckning kl 04.00 för att ta mej till jobbet, speciellt som det tydligen ska bli bättre väder nästa vecka.

Mvh Janérik
Svara med citat