Sv: Midsommarfest på Ag Prokopios 24 Juni
Hej!
Här kommer en hälsning ifrån ett soligt och underbart Naxos! Vår 16 dagars vistelse hos Vaggelis & Effie börjar närma sig sitt slut och Midsommarfesten blev en succé! Jag kommer att få en videofilm
av Vaggelis och när jag har fått den så lägger jag ut den på Kalimera. Eftermiddagen började med byggande av en väldigt fin midsommarstång! Vi gjorde den tillsammans med Vaggelis & Effie. Den byggdes av hotellets vinrankor och allehanda blommor som jag och dottern plockat under våra morgonpromenader samt fina pelargoner från hotellets trädgård. Strax innan kl. 20 gick vi sedan ner till stranden tillsammans. Hotellets åsna Birbilo fick bära vår stång ned till stranden och det var läckert! Folk jublade när vi kom gående genom byn med Birbilo i spetsen! Väl nere på stranden så var det en eld, där grekerna eldade upp sina vårkransar och det hoppades ivrigt över elden, både gammal som ung. Vi dansade även runt vår midsommarstång och runt elden. Det bjöds även på mat & dryck samt en massa fina presenter, allt från gratis drinkar till hotellövernattningar. Uppskattningsvis så var det cirka 200 personer (alla möjliga nationaliteter) plus en åsna som deltog i firandet. Det var uppskattat av alla och så här dagen efter så är alla väldigt nöjda med arrangemanget! Vi får hoppas att detta kommer att bli en tradition för det var en härlig kväll & ett bra initiativ!
Soliga hälsningar
AnnaÖrebro
|