Citat:
Ursprungligen postat av mariamia61
Är det någon av er som läst någon av böckerna får ni gärna skriva vad ni tyckte!
|
Blonde var jag inte riktigt lika tagen av som alla andra, tyckte att den vevade några varv för långt. Efter ungefär halva boken var jag inte lika gripen längre. Men jag är inte representativ, alla andra älskar den ju.
Strindbergs stjärna var jag nyfiken på men efter att ha läst ett par rejäla sågningar så lät jag bli.
Världens mått upplevde jag, om jag minns rätt, som en småskojig vetenskapshistorisk roman. Förstod dock aldrig hur den kunna bli en sån succé i hemlandet.
Lila hibiskus har jag inte läst, däremot hennes första, En halv gul sol. Var inte lika gripen som alla andra när jag läste den men har känt efteråt att den nog faktiskt var väldigt bra. Så jag tror att jag ska läsa om den. Biafra, intressant bakgrund.
Kyssa sammet - jag har läst alla Sarah Waters utom den senaste. Kyssa sammet är den första och den är bra. Av hennes historiska romaner med lesbiskt tema tycker jag dock att Ficktjuven är snäppet vassare.