Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-22, 22:22
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Höstdagar i Rom

Jeg var i Rom i slutningen af november i 2007. Et par dage var det så varmt, at jeg kunne gå i T-shirt, ellers var det fint med en sommerjakke. Det regnede nogle timer ind imellem. Så husk også en paraply.

Jeg vil klart anbefale, at I (udover et besøg i selve Peterskirken) tager op i Peterskirkens kuppel. Hvis I står med front mod kirken, er der en elevator til højre, der kører op til taget, og derfra er der trapper resten af vejen. Fra toppen er der en fantastisk udsigt over Peterspladsen og hele byen.

Desuden gjorde besøget i det Sixtinske Kapel et specielt stort indtryk på mig. Køen til Vatikanmuseerne kan virke uoverkommelig, men er helt klart al ventetiden værd (typisk 2-3 timer). Når man står i kø, bliver man kontaktet af nogle, der sælger rundvisninger. Jeg så, at andre købte en sådan rundvisning og således kunne forkorte ventetiden betydeligt. Måske kan det være værd at spørge ind til, hvad disse rundvisninger indebærer.

Rom er en fantastisk by, og der er så meget at se, så du og din familie får helt sikkert nogle uforglemmelige dage dernede uanset vejret.

Ha' en rigtig god tur. (Nu får jeg også lyst til at se Rom igen )
Svara med citat